Få styr på møder, organisering og værktøjer

Møder er ofte kendetegnet ved, at formålet er uklart for deltagerne samtidig med, at møderne mangler lidt struktur og styring.


Det kan også være godt at få kigget samarbejdsstrukturen på arbejdspladsen igennem. Er organiseringen den rette i forhold til at understøtte den faglige opgaveløsning – eller er der behov for at arbejde med teams, nøglepersoner, fagansvarlige etc. på en anden måde end i dag?


Som leder og medarbejder står man tit med en oplevelse af at mangle værktøjer – eller at de værktøjer, man har, ikke er helt optimale i forhold til behovene. Værktøjer kan være generelle værktøjer til MUS/LUS, GRUS og 1-1.


Vi hjælper jer med at få styr på møder, organisering og værktøjer ud fra en tilgang, der sikrer konkrete og varige (adfærds-)ændringer i praksis.


Beskrivelse af forløb

Forløbet udarbejdes konkret i dialog med jer og kan eksempelvis bestå af følgende aktiviteter:


Workshop I  

  • Oplæg om møder, organisering og værktøjer
  • Refleksion over egen praksis
  • Plan for prøvehandling – hvilke konkrete ændringer vil I gerne se i praksis, og hvordan prøver I det af?


Prøvehandling på arbejdspladsen

  • 8 uger
  • De aftalte handlinger prøves af i praksis
  • Vi understøtter ved behov


Workshop II 

  • Opfølgning på læring af prøvehandling
  • Forankring og fastholdelse af læring i praksis
  • Udbredelse af læring


Målgruppe
Ledere og medarbejdere indenfor alle områder.

 

Pris
Aftales konkret.


Arrangør
Praksisakademiet
Tlf.: 29 25 36 66
praksis@praksisakademiet.dk


Dato og tid

Aftales fra forløb til forløb - formiddag, eftermiddag eller aften/weekend


Der indgår 2 workshops á 3 - 7 timers varighed i hvert forløb.

Sted

Workshop 1: Eksternt mødelokale

Prøvehandling: På jeres arbejdsplads

Workshop 2: På jeres arbejdsplads